جستجو
Close this search box.
سبد خرید

غذای جایگزین ماهی زینتی

feeding fish

غذیه جایگزین ماهیان زینتی

اگر شما دسترسی به مواد غذایی ماهی خود ندارید و یا حتی میخواهید تنوعی در غذای ماهیان خود ایجاد می کنید می توانید شش غذای توصیه شده در این پست را امتحان کنید

ماهی از غذاهای تکراری زیاد استقبال نمی کند و حتی ممکن باعث کندی در رشد ماهی شود و یا به خاطر کاهش هزینه غذاهای بیومار ایرانی را مورد استفاده قرار میدهند که در طولانی مدت مشکلات گوارشی برای ماهی ایجاد میکند . جهت رساندن مواد مغذی لازمه برای ماهی ، میتوانید سراغ صیفی جات و موجودات زنده خصوصا حشرات بروید .

شش غذایی که اغلب پرورش دهندگان از استفاده می کنند عبارتند از : 

کرم خاکی : 

ماهیان آکواریومی علاقه زیادی به این موجود زنده داشته و حتی در مواردی در خوردن آنها زیاده روی می کنند . تهیه این کرم ها از داخل باغچه و یا گلدان کار ساده ای است . این کرم ها را می توانیید به صورت تازه و قطعه قطعه شده و یا به صورت فریز شده به ماهی خود بدهید . یکی دیگر از راههای تهیه آن ، خرید از کشاورزان و پرورش دهندگان کرم ورمی کمپوست می باشد 

کاهو:

کاهو یکی از سبزی های مورد علاقه ماهیان زینتی می باشد شما می توانید کاهو را تکه تکه کرده و به آکواریوم خود اضافه کنید و شاهد خورده شدن آن تنها در چند دقیقه کوتاه باشید. البته باید به این نکته توجه نمایید که برخی از ماهی ها به این ماده غذایی حساسیت دارند. برای تغذیه با کاهو شما می توانید آن را به صورت پخته و منجمد نیز به مصرف برسانید . فقط به یاد داشته باشید که حتما کاهو را قبل از مصرف ماهی ها خوب شسته و ضد عفونی نمایید .

برنج آ ب پز (اب کش) :

برخی ماهی ها مثل ماهی قرمز به خوردن برنج آب پز (بدون روغن ) علاقه زیادی نشان می دهند.البته برنج منجمد و ماکارونی هم در برخی منابع توصیه شده است البته باید در استفاده از این مواد دقت نموده و پیه آلوده شدن آب را به خود بمالید.

جوانه غلات:

برای استفاده از جوانه غلات به خصوص گندم باید غلات را در آب خیسانده و مانند سبزه عید جوانه آنها را پرورش داده و پس از خورد کردن به تغزیه ماهی ها برسانید . بهتر است در هنگام شب از تغذیه با جوانه ها اجتناب کنید .

فیله ماهی:

ماهی گوشت خوار شما از خورد فیله ماهی سیر نخواهد شد . در استفاده از فیله ماهی باید به این نکته توجه نمایید که فیله پخته یا چرب نباشد.

نخود فرنگی:

نخود فرنگی آب پز و یا تازه و یخ زده می تواند جایگزین مناسبی برای ماهی های شما به خصوص در گلدفیش ها باشد . نخود را باید بخوبی خورد کرد تا ماهی بتواند آن را ببلعد.

Related posts

registration

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کاربر محترم ضمن عرض تشکر از اینکه مرکز آموزشی آبزی پروران کیهان را انتخاب نموده اید، در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.