جستجو
Close this search box.
سبد خرید

تولید غذا حیوانات خانگی

تولید خوراک سگ و گربه

تولید غذای سگ و گربه

امروزه بخش بزرگی از اوقات فراغت و تنهایی انسان ها  توسط حیوانات خانگی پر می شوند و گرایش افراد نسبت آن در حال افزایش است و علاوه بر این ایرانیان علاقه خاصی به حیوانات خانگی دارند و اکثر مردم نوعی از آن را در منزل نگهداری می کنند.

این نگهداری برای صاحب آن ، مسئولیت هایی را بهمراه خواهد داشت که اصلی ترین آن تهیه غذای برای حیوان است .در بین حیوانات خانگی ، توجه به غذای سگ و گربه باید توجه بیشتر شود . بنابراین باید غذای مخصوص برای آنها تهیه نمایید .

با ورود غذای خشک با طعم و ترکیبات متنوع باعث سوق دادن صاحبان این حیوانات به سمت این غذا شده است و می توان گفت غذای ثابت و جیره غذایی اصلی آنها را تشکیل می دهد .از مزیت غذاهای خشک ماندگاری آن است ، این غذاها فاسد شدنی نیستند و در محیط خارج قابلیت نگهداری دارد .

مزیت دیگر آن تامین عناصر غذایی مورد نیاز بدن حیوان است بطور مثال پروتیین ها مورد نیاز آنها را تامین می کند . آسانی تهیه آن هم می توان یک مزیت برشمرد 

تا قبل از تحریم تامین این کالا ، با واردات تامین می شد بطوریکه در سال 1396 ، حدود 5000 تن به ارزش 10 میلیون دلار وارد کشور شد . خروج ارز قابل توجهی را به خود اختصاص داده است .حدود 80 درصد واردات از کشورهای فرانسه ، آلمان و ایتالیا صورت میگرفته است .

با توجه به تحریم و جلوگیری از ورود کالاهای لوکس ، تولید این غذا در داخل می تواند درآمد زایی مناسبی را برای سرمایه گذار ایجاد نماید . در تولید غذای سگ و گربه ، کیفیت شرط مهم ولازم است ، درصورت داشتن کیفیت بالا می توانید به راحت بازار را تصاحب نمایید و مردم به دلیل قیمت و کیفیت آن سمت کالای ایرانی خواهند رفت .این طرح باعث جلوگیری از خروج  ارز شده و همچنین اشتغال مطمئن و پایداری را ایجاد میکند .

انواع خوراک سگ و گربه

غذای سگ و گربه به اشکال مختلف تولید می شود که عبارتند از :

  1. غذای خشک
  2. غذای نیمه مرطوب
  3. غذای مرطوب

این اشکال در کارخانجات مجاز که شرایط استاندارد فنی تغذیه و بهداشتی را عایت می نمایند تولید می شود . که تولید یکی از آنها ویا همه آنها به نوع دستگاه های واحد تولیدی بستگی دارد .
این خوراک ها معمولا دارای 10 الی 68 درصد رطوبت ، 12 تا 35 درصد پروتئین ، 3 تا 5 درصد چربی و 1 تا 10 فیبر هستند . 

خط تولید غذای خشک باید مجهز به اکسترودر مادون باشد . غذای حیوانات خانگی ،غذایی منحصر بفرد و مخصوصی است که باتوجه به نیازهای غذایی دارای فرمول های مختلف می باشد . 

مواد اولیه خوارک حیوانات خانگی شامل : آرد ذرت ، آرد برنج ، آرد لوبیا ، وعده های غذایی ماهی ، پودر استخوان یا ماهی تازه و گوشت می باشد . تمامی این مواد در داخل کشور تامین می شود ونیازی به واردات نمی باشد .
تکنولوژی دستگاه تولید توسط کشورهای اروپایی ، چینی و ابرانی موجود است که اولویت را با نوع اروپایی آن بذارید .البته میزان سرمایه ابتدایی بیشتر می شود اما در بلندمدت این اقدام می تواند در کیفیت و میزان تولید و عمر دستگاه موثر باشد

در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ محصول غذایی مختلف حیوانات خانگی از جمله انواع خشک، کنسرو شده و نیمه مرطوب در تولید شده  و به مشتریان عرضه می شود.

روش تولید غذای خشک (خلاصه) برای حیوانات بطور کلی به صورت زیر است :

در مرحله اول ، مواد اولیه  به داخل پری میکسر ریخته و بعد از آن مواد وارد دستگاه میکسر می شود، در این مرحله مواد بصورت یکدست با یکدیگر مخلوط می شوند  . بعد از ترکیب مواد به فیدر اکسترود رفته و سپس با کانوایر به اکسترود منتقل می شود.
دراین مرحله مواد با فشار و دما پخت می شوند  و سپس به سمت خشک هدایت شده تا رطوبت مواد گرفته شود .  روغن پاشی و طمع دهی دو مرحله پایانی هستند  به صورت همزمان انجام می گیرد تا مواد خوراکی طمعی مناسب برای خوردن حیوانات داشته باشند. مرحله پایانی بسته بندی مواد می باشد تا آماده ارسال برای مصرف کننده باشد.

کد آیسیک غذای سگ وگربه

کد آیسیک مربوط به غذای حیوانات خانگی شامل سگ و گربه کد 1533412327 و کد تعرفه گمرکی آن 23091000 می‌باشد.

 

Related posts

registration

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کاربر محترم ضمن عرض تشکر از اینکه مرکز آموزشی آبزی پروران کیهان را انتخاب نموده اید، در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.