جستجو
Close this search box.
سبد خرید

دارو درمانی آبزیان

دارو درمانی

دارو زنی آبزیان 

یکی از اقدامات مهم در پرورش و تکثیر انواع آبزیان ، داروزنی می باشد که به نوه گونه ماهی ، وزن ماهی ، نوع محفظه پرورش  و بیماری  دارد که باید متناسب با آن روش و دوز مناسب را انتخاب نمود . رعایت دما در درمان مهم می باشد که رعایت آن الزامی می باشد تا نتیجه مثبت داشته باشید 

داروزنی به سه روش انجام می گیرد که به شرح زیر می باشد  :

  1.  داروزنی در آب  (محلول کردن در آب  ) 
    الف : اضافه کردن به محفظه پرورش : 
    در این روش بر حسب حجم آب داخل محفظه میزان دوز دارو مشخص شده و دارو را داخل محفظه می ریزند . و پس از یک روز اقدام به تخلیه کل حجم آب با 50 درصد آن می کنید .این روش پرکاربرد بوده اما تاثیرات دارویی آن نسبت به روشهای دیگر کمتر است . رعایت میزان دوز مصرفی بسیار اهمیت دارد زیرا در صورت ترزیق بیش از حد استاندارد باعث آسیب به ماهی خواهید شد .

    ب : حمام کردن 
    در این روش دارو مورد نظر را در حجم بسیار کم آب حل کرده و ماهی بیمار را برای مدت کوتاهی 10 تا 30 دقیقه در دارو قرار می دهید و پس از سپری شدن این زمان مجدد ماهی بیمار را داخل محفظه اولیه خود و یا قرنطینه انتقال میدهید تا در روزهای بعد این روش را تکرار نمایید 

  2. دارو زنی در غذا 
    این روش تاثیرات بیشتری نسبت به روش قبل دارد . مقداری از دارو را با رعایت دوز آن ، بهمراه غذا به ماهی می دهید

  3. دارودرمانی انفرادی
    در این روش دارو به ماهی بیمار ترزیق شده و یا مستقیم به آن خورانده می شود . این روش حتما توسط شخص خبره و باتجربه باید انجام شود .
Related posts

registration

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کاربر محترم ضمن عرض تشکر از اینکه مرکز آموزشی آبزی پروران کیهان را انتخاب نموده اید، در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.