جستجو
Close this search box.
سبد خرید

سود پرورش زالو

درآمد پرورش زالو

سود پرورش زالو

بطور کل دو روش و یا پلن برای زالو وجود دارد که در بسیاری از طرحهای اشتغال موجودات زنده این دو پلن وجود دارد  :

  1.  پلن تکثیر  زالو
  2. پلن پرورش زالو (پروار )

طرح تکثیر 

بطور طبیعی زالو در بهار و تابستان تخم ریزی می کند بنابراین بهترین زمان جهت راه اندازی اواخر زمستان است . اما در حال حاضر و با توجه به تجربه برخی تولیدکنندگان امکان تکثیر زالو در شرایط مصنوعی در تمام فصول وجود دارد . که نیاز به آموزش اصولی و ارتباط با افراد باتجربه است

زمانی شما به بهترین ضریب تکثیر دست پیدا میکنید که تغذیه بموقع و کامل داشته باشید . و بهترین زمان جهت تغذیه زالوها زمستان می باشد که زالو بتواند تا اول فصل تخم ریزی نیمی از روند هضم خود را طی کرده باشد .

سود تکثیر به مراتب بیشتر از پرورش می باشد به شرط آنکه صبر و حوصله داشته باشید ضریب تکثیر زالو بطور میانگین 10 الی 12 می باشد بطور مثال اگر 3000 قطعه مولد داشته باشید خروجی لارو شما در هر دوره 30 هزار می باشد 

 از سایز لارو هم می توانید بفروشید و یا اینکه تغذیه نمایید و افزایش سایز بدهید .قیمت لارو هر ساله نوسان دارد و نمی توان یک قیمت دقیق و ثابت تعیین کرد بطور مثال در سال 1401 در تابستان قیمت هر قطعه لارو زالو از 4500 الی 6500 تومان معامله می شد و حتی در لاروها سورت شده درشت این مبلغ بیشتر هم شد . 

افراد باتجربه در سال دو بار تکثیر می گیرند . یک طرح 3000 قطعه ای زالو مولد با تمام تجهیزات حدودا 140میلیون تومان(به قیمت پاییز1401) برای شما هزینه خواهد داشت که در صورت تکثیر اصولی همان دوره اول کل مبلغ هزینه بر خواهد گشت .

به نکات زیر توجه نمایید 

  • هر چقدر سرمایه گذاری ابتدای کار بیشتر شود به همان نسبت سود کار نیز افزایش پیدا می کند و البته دغدغه های نظارت و مدیرت فارم پرورش زالو بیشتر خواهد شد، اما به این نکته باید توجه داشت که طرح آنقدر کوچک نباشد که سود پایان کار فقط در حد درآمد کار کارگری باشد.
  • باید در نظر داشت که بخشی از سرمایه گذاری در ابتدای اجرای فارم تولید زالو هزینه می شود و بخشی دیگر در ادامه روند تولید، بنابراین برای اجرای یک کار بزرگتر لازم نیست همه ی آنچه که در کل دوره لازم است هزینه شود به صورت نقدی در همان ابتدا داشته باشید، به طور کلی و نه خیلی دقیق، نیمی در ابتدا و نیمی دیگر در طی دوره هزینه می شود.

طرح پرورش

بهترین زمان جهت شروع از اواسط بهار تا اواخر شهریور . با توجه به افزایش قیمت زالو می تواند روش مطمئنی برای افراد مبتدی باشد .در این روش زالو در سایزهای کوچک مانند کبریتی یا سوزنی تهیه شده و پس از غذا دهی و افزایش سایز به بازار عرضه می شود.

در این طرح ، زالو در سایز ریزتر تهیه میکنید و در زمستان روانه بازار میکنید زیرا در زمستان رشد قیمت زالو می باشد .

در این طرح به ازای هر افزایش سایزی 40 درصد سود از هر قطعه زالو عاید شما خواهد شد .

  • طرح پرورش و تکثیر زالو ، جز طرحهای تضمین خرید می باشد . و تولید شما در هر تیراژی خریداری می شود .

جهت مشاوره و یا اجرای طرح با مجموعه کیهان آبزی ارتباط بگیرید 

Related posts

registration

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کاربر محترم ضمن عرض تشکر از اینکه مرکز آموزشی آبزی پروران کیهان را انتخاب نموده اید، در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.