جستجو
Close this search box.
سبد خرید

سواستفاده از بستر روس

پیت ماس

بستر روس در ایران واقعیت یا دروغ

تولیدکنندگان و عزیزانی که تمایل دارند وارد صنعت زالو شوند برخی افراد و شرکنها اقدام به معرفی بستر روس و فروش به قیمتهای بالا می نمایند .
آیا این خاکی که بفروش میرسد به راستی بستر روس است ؟

بستر روس وجود دارد اما در ایران نیست . متریال بستر در شکل اصلی آن با نوع داخلی آن متفاوت است .
بستر روس توسط روسیه بصورت قالب های فشرده ( اختصاصی جهت تکثیر زالو ) تولید می شود و اقدام به صادرات آن نمی کنند .
در ایران برخی از افراد و شرکتها سودجو هستند که ترکیب خاک پیت ماس و کوکوپیت (وگاها پرلیت ) را با یکدیگر ترکیب می کنند و به قیمت حداقل یک میلیون تومان می فروشند در حالیکه همان حجم پیت ماس وکوکوپیت ، حداکثر ۲۰۰ الی ۲۵۰ هزار تومان برای تولید کننده هزینه در پی خواهد داشت .

پیت ماس چیست؟

 پیت ماس در واقع بقایای نوعی خزه و جلبک می‌باشد که بیشتر در کشورهایی مانند استونی و لیتونی تولید می‌شود. ابتدا این خزه‌ها جمع آوری شده و در طی فرایندی آماده سازی و بسته بندی می‌شود. پیت ماس تا بیست برابر وزن خود آب جذب می‌کند و برای حفظ رطوبت خاک بسیار عالی می‌باشد. پیت ماس دارای PH خنثی می‌باشد.

پیت ماس در فروشگاههای امور کشاورزی وباغبانی به وفور یافت می شود .پیت ماس در حجم های مختلف موجود می باشد بطور مثال ۸۰ لیتر،۱۰۰ لیتر ،۲۰۰ لیتری : منظور از لیتر میزان جذب آب پیت ماس می باشد .یک کیسه ۸۰ لیتری ،۸۰ لیتر آب جذب می کند .
به همین منظور برای بستر گذاری مناسب است و کنترل رطوبت دهی شما راحت تر خواهد بود .جستجو کوکون در این بستر به آهستگی باید انجام شود .

خاک کوکوپیت چیست؟
کوکوپیت coco peat نوعی بستر کشت است که از الیاف پوست میوه نارگیل به دست می‌آید.قبل از ترکیب با پیت ماس به علت دارا بودن شوری ،حتما اقدام به شستشو با آب نمایید

Related posts

registration

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کاربر محترم ضمن عرض تشکر از اینکه مرکز آموزشی آبزی پروران کیهان را انتخاب نموده اید، در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.