جستجو
Close this search box.
سبد خرید

قرص نیتروفورانتویین و آبزیان

نیتروفورانتویین

قرص نیتروفورانتویین و آبزیان

اگر بخواهیم معرفی کلی از این قرص داشته باشیم بدین صورت است :
نیتروفورانتوئین نوعی قرص ویا کپسول خوراکی است که در حوزه درمان بیماریهای انسانی برای درمان و پیشگیری از بروز عفونت های مجرای ادراری که اقسام باکتری های خاص در آن نقش دارند، مصرف می شود.

اما در صنعت آبزیان چه مصرف و کاربردی دارد ؟ آیا در پیشگیری و درمان بیماریها موثر است ؟

این دارو در پرورش ماهیان آب شیرین صرفا کاربرد دارد چه ماهیان خوراکی و چه زینتی 
استفاده از آن در ماهیان آبشور توصیه نمی شود 

قرص نیتروفورانتویین بر علیه فعالیت باکتریهای منفی و برخی از باکتریهای گرم مثبت موثر و کارایی دارد و در عملکرد این باکتریهای اختلال ایجاد می کند .

این قرص در ورق های 50 و 100 میلیگرمی در داروخانه های انسانی موجود است . اما از اواخر سال 1399 توزیع این دارو در داروخانه ها با محدودیت انجام شده و برخی  عدم تولید آن را بیان می کنند . درهر صورت اگر این دارو را پیدا کردید بیش از حد نیاز خود تهیه کنید تا دچار مشکل نشوید . اما نحوه استفاده از این دارو به چه صورت است ؟

قرص نیتروفورانتویین در حالت محلول عمر کوتاهی دارد یعنی اثرات ان پس از ترکیب با آب کوتاه مدت است بنابراین این دارو اگر به حالت محلول در آوردید هر چه سریعتر آنرا استفاده نمایید تا تاثیرات آن کاسته نشود 

نحوه مصرف: 

به ازای هر 40 لیتر آب یک عدد قرص 100 میلیگرمی و دوره های درمان آن بسته به شرایط بیماری ماهی 6 الی 10 روز است . که باید در این مدت بصورت روزانه و پشت سرهم استفاده نمایید . قبل از تجدید دارو حتما سیفون را انجام دهید و بیش از 80 درصد آب اکواریوم را سیفون نمایید 

اگر می خواهید در غذا و یا میکس این دارو را بزنید به ازای هر 200 گرم غذا 3 عدد قرص 100 میلیگرمی استفاده می کنید . اگر حجم غذا کم است خود می توانید میزان دوز آن را محاسبه کنید . این بدان معنا نیست که حتما باید در ابتدا با 200 گرم غذا ترکیب کنید . 

موارد مصرف:

موارد استفاده:

• سفیدک و ابری شدن باله

• پوسیدگی باله و دم

• عفونت باکتریایی خارجی و جلدی

• جلوگیری از ورم شکمی

• درمان بیماری نیبریوس 

این دارو در صنعت پرورش زالو هم مورد استفاده قرار میگیرد و دوز آن به همان صورت فوق می باشد 

Related posts

registration

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کاربر محترم ضمن عرض تشکر از اینکه مرکز آموزشی آبزی پروران کیهان را انتخاب نموده اید، در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.