جستجو
Close this search box.
سبد خرید

پرورش اسپیرولینا در فیتوبگ

فیتوبگ

پرورش اسپیرولینا در کیسه های پلاستیکی

به کیسه های پلاستیکی که پرورش میکروجلبکها نظیر جلبک اسپیرولینا ،هماتوکوکوس ،نانوکلروپسیس و غیره در آن صورت میگیرد فیتوبگ گفته می شود  بگ کلمه لاتین و به معنی کیسه می باشد

این روش یکی از شیوه های تولید در کشت بسته یا همان فتوبیوراکتور است و از مزایای بیشتری نسبت به تولید در فتوبیوراکتور های شیشه ای برخوردار است بطور مثال هزینه های تولید در آن به مراتب کمتر از فتوبیوراکتورهای شیشه ای است .

 این سیستم بویژه برای مقابله با معضل محدودیت زمین وسایر مشکلات سیستم های باز بکار گرفته شدند .این سیستم ها می توانند هم در فضاهای بسته و با استفاده از نورمصنوعی و هم در فضای باز با بهره گیری از نور طبیعی کارکنند این تکنولوژی دوره ای نیست ودر کل سال کشت انجام می شود .

تنها در صورت آسیب دیدن کیسه ها و میسر نبودن کشت مجدد بایستی کیسه ها تعویض شوند .در واقع در شرایط یکسان وقتی بهره وری در استخرها روزانه ۰/۱۵ گرم بر لیتر می باشد بهره وری در این می تواند به گرم ۲٫۱۵ گرم بر لیتر و یا حتی بیشتر نیز برسد .
درسیستم کیسه های پلاستیکی تولید در یک دوره ۲۰ روزه می تواند حتی به ۲ تا ۳ گرم ماده خشک در لیتر برسد .به عبارتی بین ۰٫۱۴ – ۰٫۱۷ گرم در روز خواهد رسید .

روشهای اجرایی متنوعی برای اجرای آن وجود دارد که کیسه های پلاستیکی را در آن قرار می دهند. جهت سفارش و راهنمایی می توانید با هلدینگ ارتباط برقرار نمایید

Related posts

registration

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کاربر محترم ضمن عرض تشکر از اینکه مرکز آموزشی آبزی پروران کیهان را انتخاب نموده اید، در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.