جستجو
Close this search box.
سبد خرید

ریزتراشه یا میکروچیپ

ریزتراشه2

ریزتراشه یا میکروچیپ

کاشت ریزتراشه و فناوری ردیابی ، جدید نیست و سالهاست که در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد  همچنین در صنعت پرورش ماهیان آکواریومی . ماهیان خاص و باارزش و همچنین ماهیان در خطر انقراض به طور مثال آروانا آسیایی 
 فناوری اصلی به عنوان دستگاه های شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) شناخته می شود.

در ابتدا برای اسب ها و سایر دام های با ارزش مانند گاو استفاده می شد. این فناوری به قدری موفقیت آمیز بوده است که اکنون می توان از میکروچیپ ها برای شناسایی حیوانات خانگی گرانبها (مانند گربه و سگ های گرانبها و خاص ) استفاده کرد.

نکته بااهمیت و مهم این ریزتراشه ها توانایی ردیابی آن است  . پرورش دهندگان همچنین از این روش برای تشخیص عیوب مادرزادی  و پرورش اصولی استفاده می کنند.

ریزتراشه چگونه کار می کند؟

این ریزتراشه تقریباً به اندازه یک دانه برنج بوده و یک فرستنده الکترونیکی ساده است. دامپزشک ابتدا حیوان خانگی را بیهوش می کند. سپس از یک سوزن زیرپوستی برای تزریق تراشه کامپیوتری کوچک حاوی یک شماره شناسایی منحصر به فرد درست زیر پوست ماهی استفاده می شود.

معمولاً روی بافت عضلانی پشتی ماهی است. سپس شماره روی تراشه رایانه در یک پایگاه داده ملی وارد می شود. ریزتراشه تا زمانی که یک اسکنر در نزدیکی موقعیت تراشه قرار نگیرد غیرفعال می ماند. سپس یک سیگنال فرکانس رادیویی پایین به تراشه ارسال می کند و انرژی الکتریکی مورد نیاز برای ارسال بارکد منحصر به فرد خود را به اسکنر فراهم می کند. یعنی شماره شناسنامه حیوان.

اسکنرها میدان مغناطیسی تولید می کنند که توسط ریزتراشه رهگیری می شود. ریزتراشه از انرژی این میدان برای تامین انرژی خود استفاده می کند.

سپس یک سیگنال بازگشتی را به اسکنر ارسال می کند که آن را به کد شناسایی ریزتراشه تبدیل می کند.

 ریزتراشه تا پایان عمر با حیوان باقی می ماند مگر اینکه دامپزشک تراشه را با جراحی خارج کند. ریزتراشه بسیار مفید است زیرا اجازه می دهد هویت ماهی به طور دائم در جایی ذخیره شود که نمی تواند گم شود یا تغییر یابد یا فرسوده شود. این ریزتراشه همچنین دارای یک آنتن و یک خازن است که در یک لوله شیشه‌ای کوچک ساخته شدهکه با بافت زنده سازگار است، قرار گرفته است. ماهی احساس خطر نمی کند .. شیشه به صورت هرمتیک بسته شده است تا از هرگونه رطوبت جلوگیری کند.

Related posts

registration

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کاربر محترم ضمن عرض تشکر از اینکه مرکز آموزشی آبزی پروران کیهان را انتخاب نموده اید، در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.