جستجو
Close this search box.
سبد خرید

سالن ماهی زینتی

طرح ماهی زینتی

راه اندازی سالن پرورش و تکثیر ماهیان اکواریومی

پرورش  و تکثیر ماهیان زینتی از جمله مشاغلی است که در ایران سابقه طولانی دارد و خانواده های ایرانی با این موجود زیبا و آرامش بخش ارتباط برقرار کرده اند
در این سالها طرحهای کارآفرینی زیادی امده است که با نشان دادن سودهای کذایی باعث رشد چشمگیری در راه اندازی و پس از آن ،جمع آوری و ترک آن کار شده است  .

اما طرح ماهی زینتی جز طرحهایی است که با سابقه بلندمدت در ایران هنوز جز طرحهای پر سود و کم ریسک بی شمار می آید و ضریب ترک کار آن برحسب طرحهای راه اندازی شده توسط این مرکز۲ به ۱۰ می باشد . این یک آمار عالی برای این طرح است به همین خاطر طرح ماهی زینتی از لحاظ درآمدزایی در رتبه اول طرحهای این مرکز قرار گرفته است .
اما قطعا برای راه اندازی سوالاتی برای شما ایجاد خواهد شد .اکثر سوالاتی که جهت  راه اندازی از ما می شود به شرح زیر می باشد

  1. با چه میزان سرمایه می توان شروع کرد ؟

    این اصلی ترین سوال و سرآغاز کار شماست . میزان سرمایه در پرورش ماهی زینتی مشخص نمی باشد یعنی شما با هر مبلغی می توانید شروع به کار کنید متناسب با سرمایه گذاری که می کنید می توانید درآمد کسب کنید .

  2. میزان درآمد ماهیانه چقدر است و آغاز درآمد از چه زمانی است ؟
    یکی از طرحهای زوده بازده اقتصادی همین ماهی زینتی می باشد شما پس از ۴ ماه از راه اندازی به درآمد خواهید رسید .

    میزان درآمد شما به نوع ماهی بستگی دارد اما با توجه به تجربه ۱۰ الی ۲۰ درصد میزان سرمایه گذاری سودخالص شما خواهد بود بطور مثال اگر ۲۰ میلیون تومان سرمایه گذاری نمایید از ماهی ۲ الی ۴ میلیون تومان درآمد خواهید داشت .

  3. چه فضایی مورد نیاز است ؟
    اکثر ماهیانی که در ایران تولید می شود در محیط های گرم صورت می گیرد بنابراین برای شروع کار به یک فضای مسقف مثل زیرزمین ،اتاق و یا پیلوت نیاز داریم ، دمای مناسب ماهی زینتی به طور میانگین ۲۸ درجه می باشد .

  4. ایا گونه ای از ماهی زینتی هست که در محیط باز پرورش داده شود ؟
    بله . یکی از گونه های پرطرفدارماهیان آب شیرین که بازار همیشه پایدار دارد ماهی کوی می باشد این ماهی براساس شرایط محیط ،سیستم بدن خود را تغییر می دهد بطورمثال هوا سرد شود خود را متناسب آن می کند و بالعکس .
    بهترین محیط برای پرورش ماهی کوی ،استخر می باشد که در هر مترمکعبی می توان ۱۰ الی ۲۰ قطعه پرورش داد . افرار مبتدی بهتر است از سایز دادن شروع کنند مثلا سایز ریز بگیرند و به سایز بازاری برسانند و بفروشند .

  5. تلفات ماهی به چه میزان است ؟
    مسلما هر موجود زنده ای تلفات دارد اما این تلفات زمانی که شما شرایط بهداشتی و محیطی را رعایت نکنید طبیعتا افزایش پیدا می کند . ماهی زاد و ولد بالایی دارد به همین منظور توجیه اقتصادی دارد و نسبت تلفات به تکثیر پایین می باشد .

  6. چه کسی از ما این ماهی را می خرد ؟
    ماهی یک محصولی است که کیفیت و رنگ بندی آن حرف اول را می زند . اگر ماهی شما کیفیت بالایی داشته باشد کیلومترها دورتر ،برای سفارش ماهی به شما تماس خواهند گرفت .
    شاید بازاریابی ابتدا آن دشوار باشد اما شما می توانید به راحتی در شهر خودتان مستقیما به مصرف کننده برسانید و سود حداکثری را کسب کنید . طبق آمار این مرکز ۸۰ درصد تولیدات پرورش دهندگان توسط خود تولیدکننده به فروش می رسد
    اما مرکز آموزشی کیهان آبزی به نرخ  روز بازار عمده از شما خریداری می کند .

  7. آیا مرکز آموزشی کیهان آبزی مشارکت در تولید می کند ؟
    بله  . ما تنها در یک صورت حاضر به مشارکت هستیم . سرمایه از شخص متقاضی  و تولید – پرورش – فرو ش توسط  این مرکز انجام می گیرد . و کف میزان سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون تومان می باشد .

  8. آیا این بازار اشباع می شود ؟
    همانطور که گفتم ماهی زینتی سابقه طولانی دارد و در طی این سالها چنین اتفاقی میوفتاده است . در اقع ما در هیچ بازاری اشباع نداریم
     اگر محصول باکیفیت به مردم بدهید همیشه بازارتان خواهد بود و فروش فوق العاده ای خواهید داشت .و همچنین  این تحریم ها با اینکه اثرات منفی بر برخی تولیدات گذاشته است اما بر ماهی زینتی اثر مطلوب داشته است زیرا با گران شدن دلار توجیه اقتصاید برای مافیای این کار کمتر ششده است. ماهی زینتی جز کالاهایی است که تنها از کانالهای رسمی تحقق پذیر است و از راه قاچاق بدلیل حجم داشتن و نیاز مبرم به اکسیژن و دما توجیه پذیر نیست

    بنابراین واردات این محصول پایین آمده است و فرصت مناسبی را برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد نموده است

  9.  برای شروع چه اقدامی باید انجام بدهم ؟
    ابتدا تجهیزات مورد نیاز برای این کار به شما معرفی می گردد و شما تعیین می کنید که کدام یک از تجهیزات معرفی شده را می توایند تهیه کنید و کدام موارد را نمی توایند . الزامی وجود ندارد که تامین تجهیزات از سوی مرکز باشد . ما در صدد هستیم که یک شغل کارآفرینی به کمترین میزان سرمایه و بهای تمام شده شروع شود .
    سپس طرح را با مشاوره مرکز آموزشی گام به گام به جلو میبریم . وجهت عقد قرارداد  به دو صورت می توانید اقدام کنید . ۱- مراجعه حضوری و عقد قرارداد ۲- ارتباط تلفنی و ارسال قرارداد بوسیله ایمیل و …


  10. آیا آموزش  و مشاوره داریم ؟
    ما دو نوع آموزش داریم . یک آموزش همراه با گواهینامه ۲- آموزش حمایتی

    ۱- در آموزش نوع اول برحسب تعرفه سازمان کلاسها بصورت عمومی (۴۵ روزه) و خصوصی (۷ روزه برگزار می شود که پس از قبولی در آزمون عملی و تئوری سازمان فنی و حرفه ای گواهینامه مهارت صادر می گردد .
    ۲-آموزش حمایتی ،این آموزش توسط این مرکز جهت موفقیت در تولید انجام میگیرد .بدین صورت که پس از عقد قرارداد یک روز کلاس عملی در سالنهای پرورش این مرکز انجام می گیرد که شما بتوانید کار را از نزدیک لمس کنید و در واقع حضور در یک سالن بزرگ باعث موفق شدن شما در این طرح می شود شهریه این کلاسها به ازای هر روز 600 هزار تومان می باشد

  11.  آیا برای اینکار مجوز نیاز است ؟
    خیر . ماهی زینتی جز طرحهای خانگی می باشد و خطرات زیست محیطی ندارد . در واقع اگر کسی قرار باشد محصول شما را بخرد عنوان نمی کند که مجوز دارید  یا خیر ، برای خریدار کیفیت ماهی تان مهم می باشد

  12. روش های درآمدی ماهیان آکواریومی:

    هر کاری که میخواهید شروع کنید استرس و اضطراب آن را دارید که کار سود خوبی دارد یا خیر  و دنبال بهترین راه و کم هزینه ترین راه جهت رسیدن به لمس پول و درآمد است .

    در پرورش اکثر حیوانات دو نوع پلن درآمدی وجود دارد ۱- پرورش (سایز کردن) ۲- تکثیر

    برای ماهی هم، یکی از این دو روش را میتوان انتخاب کرد ، مثلا در روش پرورش ،سایزهای ریز رو گرفته مثل پشت ناخنی و آنها را به سایز بازاری رسانده و میفروشید .اما چه ماهی انتخاب کنید : هر ماهی که میخواهید انتخاب کنید به بازار فروش و تقاضای آن فکر کنید .ماهیانی چون آنجل،بلک موری،دیسکس ،اسکار ،کوی و … جهت پرورش مناسب است .
    در روش تکثیر هم مشخص که شما ماهی مولد و بالغ خریداری کرده و آنها را برای تخم ریزی آماده میکنید – تکثیر کمی دشوارتر است اما به مراتب سود بیشتری را نصیبتان میکند .

  • جهت اجرا – آموزش – مشاوره ویا خرید  فرم ثبت در کادر بالا را تکمیل نمایید 

Related posts

registration

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کاربر محترم ضمن عرض تشکر از اینکه مرکز آموزشی آبزی پروران کیهان را انتخاب نموده اید، در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.