جستجو
Close this search box.
سبد خرید

تلفات بعد از تغذیه

زالو تغذیه

تلفات زالو بعد از تغذیه 

تلفات بعد از تغذیه ، از چالش های اصلی یک پرورش دهنده زالو می باشد . خصوصا اگر مبتدی باشید این چالش برای شما مشکل خواهد بود . اما با رعایت یک سری نکات ریز می توانید از این چالش عبور کنید .

عواملی متعددی در تلفات بعد از تغذیه تاثیر گذار هستند

  1.  تلفات قبل تغذیه :  این تلفات باید قبل از تغذیه کنترل شوند
  2. تعویض آب بعد از تغذیه : پس از تغذیه به مدت 40 روز ، بصورت روزانه 50 الی 100 آب برحسب تراکم زالو باید تعویض گردد
  3. دارو زنی : بعد از تغذیه جهت پیشگری از تکثیر عوامل بیماری زا نظیر باکتری و انگل اقدام به دارو زنی نمایید .(فایل دارو بعد از تغذیه در فروشگاه )
  4. تراکم : تراکم زالو را پس از تغذیه کاهش دهید .تا زالو دچار مسمومیت های آمونیاکی نشود
  5. اکسیژن : زالو جهت سوخت و ساز و هضم خون نیاز به اکسیژن دارد لذا ابن عامل باعث افزایش مصرف اکسیژن می شود و باید کمبود ناشی از این افزایش را وسیله پمپ هوا جبران نمایید
  6. دما : طبق استاندارد دما بعد از تغذیه 21 درجه است . اما تجربه ما این است که در هر دمایی که نگه میدارد ثابت باشد . تغییرات دمایی انقباض و انبساظ بدن زالو را افزایش می دهد و در نتیجه زالو قی می کند .دمای پایین سوخت ساز پایین ، هضم دیرتر – دمای بالا سوخت ساز بیشتر هضم سریعتر 
  7. بهداشت : جمع آوری پوست های دفعی ، لاشه و شستشو ظروف از نکات مهم است که باید حتما انجام دهید 

توجه داشته باشید تلفات زالو بعد از 20 روز خودنمایی می کند اگر شما 20 الی 40 روز پس از تغذیه زیر 5  درصد تلفات داشتید بدانید دوره پیک تلفات و بیماری را رد کردید و به اصول خود ادامه دهید (جهت دریافت مشاوره فرم تماس را تکمیل نمایید)

Related posts

registration

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کاربر محترم ضمن عرض تشکر از اینکه مرکز آموزشی آبزی پروران کیهان را انتخاب نموده اید، در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.